Да бъдеш уволнен несъмнено е неприятно, но не по-малко неприятно е да ти се наложи да уволниш някого.
Подобна новина съвсем не е приятна за съобщаване, но понякога се налага да го направите. Затова ето няколко съвета как да го направите правилно.
1. Създайте ясни правила
Трябва да имате не само ясна структура и точно разпределени задачи, но и правила за работа и отношения в екипа. Оставете комуникационните канали отворени и позволете обратната връзка.
2. Помислете кой е виновен
Не е задължително вината за случилото се да е на служителя. Може би, той не е бил добре обучен, може би поставените му задачи не са били правилно зададени.
Преди да вземете решението да уволните някого, проучете из основи представянето му, оценете служителя обективно и чак след това вземете подобно крайно решение.
3. Оформете документацията
Още при наемането на служителя, документите трябва да са напълно изрядни. Нека в тях ясно да има посочено както той трябва да изпълнява, както и какво и как ще се случи, ако се наложи уволнение. Изрядната документация гарантира не само по-лесна ежедневна работа, но и улеснява Вас при уволняване на подчинен.
4. Подгответе се за съобщаване на новината
Изненада, разочарование, яд, гняв...няма емоция, която да "имате право" да не очаквате, ако съобщавате на някого, че е уволнен. Бъдете подготвен да посрещнете всяка реакция - спокойно обяснете причините, довели до тази неприятна ситуация, дайте своите аргументи, изслушайте какво има да каже и другата страна.
Но не позволявайте да променят мнението Ви - помнете защо сте взели това решение и го отстоявайте. Вие сте лидер на екипа, от Вас зависи нивото на представяне на подчинениете Ви. Ако внимателно сте анализирани ситуацията и отговорът е да пристипите към уволнение на служител - действайте!
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари