Здравейте, управител на ООД съм по договор за управление и съм вписана в Търговския регистър. Тъй като договора за управление е приравнен към трудовия договор - правя месечни ведомости както по трудов договор. Възнаграждението ми е 480 лева, а осигурителната сума е 700 лева. Фирмата спира дейност - какъв документ (трудова книжка? или?) трябва да ми издаде фирмата при прекратяване на договора? Коя от двете суми ще се впише в този документ - 480 или 700 лева?
Добавена в
2 отговори
експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 15 Май. 2013
Здравейте!
Правоотношенията, произтичащи от договора за управление са трудови само по смисъла на данъчния закон.
Тези правоотношения по своята правна същност не са трудови, а нетрудови и не се уреждат от трудовоправни норми, а от нормите на Търговския закон и Закона за задълженията и договорите.
Фактът, как го третира данъчния закон няма отношение към тези отношения и не ги прави трудови.
Не издавате трудова книжка и не заверявате трудов стаж, защото лицето няма такъв.
По отношение на осигурителния стаж
От 01.01 .2009г. и осигурителна книжка не се попълва за осигуряването на лицата, които са изпълнители по договори за управление, а се вземат данните от персоналния регистър.
Правоотношенията, произтичащи от договора за управление са трудови само по смисъла на данъчния закон.
Тези правоотношения по своята правна същност не са трудови, а нетрудови и не се уреждат от трудовоправни норми, а от нормите на Търговския закон и Закона за задълженията и договорите.
Фактът, как го третира данъчния закон няма отношение към тези отношения и не ги прави трудови.
Не издавате трудова книжка и не заверявате трудов стаж, защото лицето няма такъв.
По отношение на осигурителния стаж
От 01.01 .2009г. и осигурителна книжка не се попълва за осигуряването на лицата, които са изпълнители по договори за управление, а се вземат данните от персоналния регистър.
потребител Дона Миразчиева
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 15 Май. 2013
Много благодаря за бързия и изчерпателен отговор.