Здравейте имаме заплати за м.12.2013г. начислени и изплатени на 09.01.2014г. Декл.1 си подаваме както досега. Сега става въпрос за декл.6.Как трябва да се подаде? Сега подаваме декларация 6 с нанесени суми по т.10- Дължими вноски за ДОО; т.12-дължими вноски за ДЗПО; т.14- дължими вноски за здравно осигуряване с вид плащане в т.8.1-5 и месец и година в т.9-12.2013. Дата на изплащане и начисляване т.18- 09.01.2014г.
Сега удържаният данък по чл.42 и чл.49 го изключваме от тази декларация, а другият месец до 25.02 подаваме отделна декл.6 с вид плащане в т.8.1- 8, месец и година в т.9- 01.2014г. в т.16- нанасяме данъка който е начислен м.01 във ведомостта за м.12.2013г.Правилно ли съм разбрала? Проблем ли ще бъде ако парите за данъка се внесат сега и си седят като надвнесени до др.месец? Благодаря Ви
Сега удържаният данък по чл.42 и чл.49 го изключваме от тази декларация, а другият месец до 25.02 подаваме отделна декл.6 с вид плащане в т.8.1- 8, месец и година в т.9- 01.2014г. в т.16- нанасяме данъка който е начислен м.01 във ведомостта за м.12.2013г.Правилно ли съм разбрала? Проблем ли ще бъде ако парите за данъка се внесат сега и си седят като надвнесени до др.месец? Благодаря Ви
Добавена в
1 отговор
експерт Krasimira Gergeva
отговори на въпрос
на 13 Февр. 2014
Здравейте,
правилно сте разбрали как следа да попълвате декларация 1 и 6 след промените в Наредба № Н-8 от 29.12.2005г. в сила от 01.01.2014г.
По отношение на плащането на данъка задължението на работодателя, съгласно чл.65 ал. 11 от ЗДДФЛ, е това да става до 25-то число на месеца, следващ месеца през който данъка е удържан. За внасянето на осигуровките важи същото правило /чл.7 ал.6 от КСО/, като в практиката, фирмите плащат осигуровките и данъците си заедно, което не води до проблеми с това данъка да стои като надвнесен до другия месец /при условие, че фирмата няма стари задължения/
правилно сте разбрали как следа да попълвате декларация 1 и 6 след промените в Наредба № Н-8 от 29.12.2005г. в сила от 01.01.2014г.
По отношение на плащането на данъка задължението на работодателя, съгласно чл.65 ал. 11 от ЗДДФЛ, е това да става до 25-то число на месеца, следващ месеца през който данъка е удържан. За внасянето на осигуровките важи същото правило /чл.7 ал.6 от КСО/, като в практиката, фирмите плащат осигуровките и данъците си заедно, което не води до проблеми с това данъка да стои като надвнесен до другия месец /при условие, че фирмата няма стари задължения/