Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubtrznormativi.bg

Лични данниОбезщетенияОсигуровкиТрудови правоотношенияУсловия на трудЧовешки ресурси

Осигуряване на собственик на ЕООД, работещ на тр.д-р в друга фирма

Здравейте,
радвам се че ви открих и имам възможност да получа компетентни отговори на въпросите си лесно и удобно!Въпроса ми е следния:Аз съм назначена на постоянен трудов договор във фирма(8-часов работен ден,осигуровки на 420лв).Искам да отворя ЕООД,на което да бъда управител и собственик.Въпросите ми са свързани с това как да имам минимални разходи за осигуровки и такси и др. Става въпрос ЕООД-то да е агенция за недвижими имоти и искам да огранича месечните разходи.Четох вариант че мога да се осигурявам 5 дни в месеца(нещо такова) или по-точно май да се водя че работя 5 дни и тогава заплащам минимални осигуровки.Моля да ме посъветвате кое е най-подходящо за мен - искам да бъда изрядна в законово отношение и в същото време да не се обременявам с непосилни разходи,тъй като при недвижимите имоти има моменти на много работа,а също и такива спадове че с месеци да нямаш приходи.Още повече аз имам постоянна работа и осигуровки и искам това ЕООД да бъде допълнителна възможност за приходи и когато имам такива да си покривам законовите изисквания.Благодаря предваритно за вниманието!
Добавена в   Осигуровки

1 отговор


на 02 Септ. 2013
Като лице, упражняващо трудова дейност като собственик на дружество, сте длъжна да се осигурявате за за инвалидност поради общо заболяване за старост и за смърт.
Това означава не само да имате качество на собственик на дружество (ЕООД), но и да упражнявате трудова дейност. Въпреки че се предполага, че дружествата се създават по търговския закон с цел да бъде осъществявана търговска дейност (включително и чрез упражняване на трудова дейност на собствениците), това не винаги е така. Възможно е да има периоди, в които поради една или друга причина дейност не се осъществява. Т.е трудовата дейност може да бъде започвана, прекъсвана, възобновявана и прекратявана. Съгласно чл. 1, ал. 1 от НАРЕДБАТА ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОСИГУРЯВАНЕ НА САМООСИГУРЯВАЩИТЕ СЕ ЛИЦА, БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ НА РАБОТА В ЧУЖБИНА И МОРСКИТЕ ЛИЦА при започване, прекъсване, възобновяване или прекратяване на всяка трудова дейност, за която е регистрирано самоосигуряващото се лице, се подава декларация по утвърден образец от изпълнителния директор на Националната агенция за приходите (НАП) до компетентната териториална дирекция на НАП, подписана от самоосигуряващото се лице, в 7-дневен срок от настъпване на обстоятелството.

Това означава, че след като веднъж сте започнала трудова дейност, сте длъжна да декларирате обстоятелството по започването с горната декларация и дължите осигуровки до момента, в който след като прекъснете дейността си, подадете декларация за прекъсването. Когато отново се наложи да възобновите дейност, отново подавате въпросната декларация и отново сте длъжна да внасяте осигуровки.

Тънкият момент тук е, че няма точна дефиниция за "трудова дейност като собственик на дружество". Това би могло да бъде причина за евентуални спорове с контролните органи. Те могат да се опитат да оспорят истинността на декларираните обстоятелства. Като доказателства биха им послужили всякакви документи, свързани с приходи и разходи на дружеството, направени през периодите, в които сте декларирали прекъсване на дейност.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679