Имам затруднение при определяне и изчисляване работното време на служителите изпълняващи длъжността „Шофьор, товарен автомобил“.
Трудовият договор на служителите е на 8 часа, сумирано отчитане на работното време.
Съгласно „Наредба за организация на работното време на лицата, които извършват транспортни дейности в автомобилния транспорт“ чл. 4, ал. 1 - средната продължителност на седмичното работното време не може да надвишава 48 часа
и чл. 4, ал. 2 - Максималната продължителност на седмичното работно време може да бъде удължено до 60 часа само ако в рамките на четиримесечен период не се надвишава средната продължителност на седмичното работно време от 48 часа. Наредбата се приема на основание чл. 154а от КТ.
Съгласно КТ имам ограничение от 40 часа седмично при изчисляване на работното време за тримесечен отчетен период на сумирано работно време, докато Наредбата дава максимум 60 часа при спазване на средна продължителност 48 часа седмично за четири месечен отчетен период.
Затруднението ми е при определяне на работното време и почивките на транспортните работници.
Избирайки сумирано изчисляване на работното време кои граници ползваме – 40 часова раб. седмица или 48 часова според Наредбата.
Ако изберем въвеждането на ненормиран работен ден – не следим седмичните часове, а съблюдаваме извънредния труд през почивните и празничните дни – отново къде е мястото на Наредбата?
Как се съвместява тази наредба с КТ, има ли специфични изисквания при прилагането на същата?
Трудовият договор на служителите е на 8 часа, сумирано отчитане на работното време.
Съгласно „Наредба за организация на работното време на лицата, които извършват транспортни дейности в автомобилния транспорт“ чл. 4, ал. 1 - средната продължителност на седмичното работното време не може да надвишава 48 часа
и чл. 4, ал. 2 - Максималната продължителност на седмичното работно време може да бъде удължено до 60 часа само ако в рамките на четиримесечен период не се надвишава средната продължителност на седмичното работно време от 48 часа. Наредбата се приема на основание чл. 154а от КТ.
Съгласно КТ имам ограничение от 40 часа седмично при изчисляване на работното време за тримесечен отчетен период на сумирано работно време, докато Наредбата дава максимум 60 часа при спазване на средна продължителност 48 часа седмично за четири месечен отчетен период.
Затруднението ми е при определяне на работното време и почивките на транспортните работници.
Избирайки сумирано изчисляване на работното време кои граници ползваме – 40 часова раб. седмица или 48 часова според Наредбата.
Ако изберем въвеждането на ненормиран работен ден – не следим седмичните часове, а съблюдаваме извънредния труд през почивните и празничните дни – отново къде е мястото на Наредбата?
Как се съвместява тази наредба с КТ, има ли специфични изисквания при прилагането на същата?
Добавена в
2 отговори
експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 31 Авг. 2013
Ако Вашата дейност влиза в приложното поле на Регламент 561/2006, то тогава следва да спазвате неговите разпоредби.
1. Настоящият регламент следва да се прилага към автомобил-
ния превоз, извършван или изключително в Общността,
или между Общността, Швейцария и страните, които са
договарящи се страни по Споразумението за Европейското
икономическо пространство.
Съгласно чл.2 от Регламента, той се прилага към автомобилен превоз на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното средство, включително всяко ремарке или полуремарке, надхвърля 3,5 тона,
Той се прилага, независимо от страната на регистрация на превозното средство, към автомобилен превоз,извършван:
а) изцяло в Общността; или
б) между Общността, Швейцария и страните, които са договарящи се страни по Споразумението за Европейското икономическо пространство.извършена в Общността.
Това означава, че следва да спазвате следните ограничения:
- седмичното „време за управление” не може да надвишава 56ч.;
- - седмичното „”работно време” не може да надвишава максималната продължителност на работното време, определено с Директива 15/2002 г., което е 48 ч. или 60ч. седмично при условие, че в 4 месечен период не надвишава средно работно време 48ч. седмично.;
- Дневното работнов време 9ч. или 10ч. не повечe от два пъти седмично.
Вижте чл.6 до чл.9 от Регламента
1. Настоящият регламент следва да се прилага към автомобил-
ния превоз, извършван или изключително в Общността,
или между Общността, Швейцария и страните, които са
договарящи се страни по Споразумението за Европейското
икономическо пространство.
Съгласно чл.2 от Регламента, той се прилага към автомобилен превоз на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното средство, включително всяко ремарке или полуремарке, надхвърля 3,5 тона,
Той се прилага, независимо от страната на регистрация на превозното средство, към автомобилен превоз,извършван:
а) изцяло в Общността; или
б) между Общността, Швейцария и страните, които са договарящи се страни по Споразумението за Европейското икономическо пространство.извършена в Общността.
Това означава, че следва да спазвате следните ограничения:
- седмичното „време за управление” не може да надвишава 56ч.;
- - седмичното „”работно време” не може да надвишава максималната продължителност на работното време, определено с Директива 15/2002 г., което е 48 ч. или 60ч. седмично при условие, че в 4 месечен период не надвишава средно работно време 48ч. седмично.;
- Дневното работнов време 9ч. или 10ч. не повечe от два пъти седмично.
Вижте чл.6 до чл.9 от Регламента
администратор Clubtrz Administrator
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 01 Авг. 2017
Здравейте,
В портал ТРЗ нормативи може да откриете специална статия по темата за Регламент (ЕО) 561/2006 на ЕП и на съвета от 15.03.2006 г. за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт:
http://www.portaltrznormativi.bg/
В портал ТРЗ нормативи може да откриете специална статия по темата за Регламент (ЕО) 561/2006 на ЕП и на съвета от 15.03.2006 г. за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт:
http://www.portaltrznormativi.bg/