Здравейте!
Като се има впредвид, че възпитателят е назначен на пълен работен ден по КТ - 8ч. - 40ч. седмично и наредба №3 от 18.02.2008г.чл.3 ал2 и Приложение№1 към чл.3 ал.7 т.8 на норма преподавателска работа-30 часа седмично, респективно 6 часа дневно, въпросът ми е следният:
Освен 6 часа възпитателска дейност на работното място по наредба №3 от 18.02.2008г.чл.3 ал2 и Приложение№1 към чл.3 ал.7 т.8 преподователска работа, задължен ли е възпитателят да остава там още 2 часа за допълнителната заетост, ако в даден ден не се провеждат ПС, родителски срещи, тържества и др. мероприятия което е заложено въввътрешните правила?Нас, възпитателите ни задължават да сме в училище 8 часа.
Питам, защото на другите учители е разрешено да си вземат часовете по норматив и останалото време да са извън училище за да се подготвят. Защо това не важи и за нас възпитателете според Директора ни! Считаме се за дискриминирани. Как да постъпим?
Благодаря предварително!
Като се има впредвид, че възпитателят е назначен на пълен работен ден по КТ - 8ч. - 40ч. седмично и наредба №3 от 18.02.2008г.чл.3 ал2 и Приложение№1 към чл.3 ал.7 т.8 на норма преподавателска работа-30 часа седмично, респективно 6 часа дневно, въпросът ми е следният:
Освен 6 часа възпитателска дейност на работното място по наредба №3 от 18.02.2008г.чл.3 ал2 и Приложение№1 към чл.3 ал.7 т.8 преподователска работа, задължен ли е възпитателят да остава там още 2 часа за допълнителната заетост, ако в даден ден не се провеждат ПС, родителски срещи, тържества и др. мероприятия което е заложено въввътрешните правила?Нас, възпитателите ни задължават да сме в училище 8 часа.
Питам, защото на другите учители е разрешено да си вземат часовете по норматив и останалото време да са извън училище за да се подготвят. Защо това не важи и за нас възпитателете според Директора ни! Считаме се за дискриминирани. Как да постъпим?
Благодаря предварително!
Добавена в
2 отговори
експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 01 Март. 2013
1. Съгласно чл.3, ал.2 от НАРЕДБА № 3 ОТ 18 ФЕВРУАРИ 2008 Г. ЗА НОРМИТЕ ЗА ПРЕПОДАВАТЕЛСКА РАБОТА И РЕДА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЧИСЛЕНОСТТА НА ПЕРСОНАЛА В СИСТЕМАТА НА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА, нормите за преподавателска работа за възпитателските длъжности се отчитат в астрономически часове.
2. Съгласно чл.3, ал.4 нормите за преподавателска работа на лицата, заемащи възпитателски длъжности, включват следните дейности:
самоподготовка,
организиран отдих и спорт, дейности по интереси,
консултации с ученици,
диагностициране и насърчаване на постиженията на учениците,
работа по индивидуални образователни програми
3. Съгласно в нормата на чл.3, ал.3 от Наредбата, съгласно изпълнението на нормите за преподавателска работа е част от трудовите задължения на педагогическия персонал, т.е. това не са всички трудови трудови задължения.
4. Освен това ал.7 на чл.3 сочи, че при нормална продължителност на работното време по смисъла на чл. 136 от Кодекса на труда на педагогическия персонал се възлага не по-малко от минималните задължителни норми за преподавателска работа, определени вприложение № 1, т.е. 30ч. са минимум, под който не бива да се пада при възлагане на работата, а не бива да се приамат като приравняване на 40ч. седмичен труд. Тези 30ч. означават, че не може да се възлага по-малка педагогическа заетост, но те не променят уговореното работно време по договор, което е 8ч. дневно и 40 ч. седмично , при подневно отчитане на работното време.
Извод: Определянето на 30ч. педагогическа заетост и 40ч.седчично работно време в съотвествие с императивните разпоредби на чл.136, ал.1 и 3 КТ.
2. Съгласно чл.3, ал.4 нормите за преподавателска работа на лицата, заемащи възпитателски длъжности, включват следните дейности:
самоподготовка,
организиран отдих и спорт, дейности по интереси,
консултации с ученици,
диагностициране и насърчаване на постиженията на учениците,
работа по индивидуални образователни програми
3. Съгласно в нормата на чл.3, ал.3 от Наредбата, съгласно изпълнението на нормите за преподавателска работа е част от трудовите задължения на педагогическия персонал, т.е. това не са всички трудови трудови задължения.
4. Освен това ал.7 на чл.3 сочи, че при нормална продължителност на работното време по смисъла на чл. 136 от Кодекса на труда на педагогическия персонал се възлага не по-малко от минималните задължителни норми за преподавателска работа, определени вприложение № 1, т.е. 30ч. са минимум, под който не бива да се пада при възлагане на работата, а не бива да се приамат като приравняване на 40ч. седмичен труд. Тези 30ч. означават, че не може да се възлага по-малка педагогическа заетост, но те не променят уговореното работно време по договор, което е 8ч. дневно и 40 ч. седмично , при подневно отчитане на работното време.
Извод: Определянето на 30ч. педагогическа заетост и 40ч.седчично работно време в съотвествие с императивните разпоредби на чл.136, ал.1 и 3 КТ.
потребител Nadka Malyova
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 01 Март. 2013
Благодаря за отговора!
Ако правилно съм разбрала е нарушение да се отработва само минималната норма преподавателска работа от 30 часа седмично /6 часа дневно/ по наредбата . Задължително е да се допълва ежедневно с 2 часа допълнителен труд на място от разпоредбите в КТ, за да се отработят в училище 8 часа.
Тогава в нарушение ли са другите учители, които не са възпитатели и изработват на място само определената за тях минимална норма преподавателска работа? Те отработват останалите часове по КТ у дома , за да се подготвят за следващия ден.
Ако правилно съм разбрала е нарушение да се отработва само минималната норма преподавателска работа от 30 часа седмично /6 часа дневно/ по наредбата . Задължително е да се допълва ежедневно с 2 часа допълнителен труд на място от разпоредбите в КТ, за да се отработят в училище 8 часа.
Тогава в нарушение ли са другите учители, които не са възпитатели и изработват на място само определената за тях минимална норма преподавателска работа? Те отработват останалите часове по КТ у дома , за да се подготвят за следващия ден.