през месец Април 2013 г, започнах да водя счетоводство на една фирма,трябваше за няколко дни да изготвя и подам ГДД по чл,50 и годишен отчет/патентна дейност/и тъй като друг до този момент беше водил счетоводството констатирах доста грешки и трябваше да корегирам доста записвания,Най фрапиращо беше изготвянето на ведостта и подаването на информация на НАП-притежавам електронен подпис и те ме упълномощиха да подавам информацията по електронен път с пълен достъп,Констатирах че има актуални действащи трудови договори 28 броя на лица още от 1998 г,а в момента реално работят 9 човека-много трудно открих досиетата им ,но те бяха непълни имаше неправилно подавани данни -например при всяко изменение на МРЗ е подавано уведомление и се оказва че за едно лице има 2 или 3 договора-реших да подам по електронен път уведомления за корекция - на практика трябваше да подам 6 уведомления за заличаване и 13 броя за корекция,но впоследствие констатирах че съм подала 19 броя заличаващи уведомления и по този начин съм заличила 13 броя трудови договори и в НАП в момента се оказва че няма трудови договори а има подавано декларация 1 и все едно лицата се водят още на работа а те са напуснали ,Как мога да корегирам грешно подадените 13 броя заличаващи уведомления които са заличили подадените уведомления за регистрация на тр,договори
Добавена в
2 отговори

експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 05 Юли. 2013
Здравейте!
Като имам предвид каква е програмата за подаване на заявленията, смятам, че няма как да подадете заличаване на вече подадено заличаващо уведомление.
Ще трябва да подадете отново всички уведомления, които погрешно са били заличени.
Най-добре идете на място в ТД на компетентната за Вас НАП и представете документите. Те ще Ви кажат дали искат предписание от ИТ или няма нужда и направо ще позволят подаването на уведомленията.
Аз лично смятам, че макар да става дума за техническа грешка, ще поискат да вземете предписание от ИТ, но все пак НАП като орган да преценят.
Вършете всичко спокойно, защото именно от напрежение се стига до това грешките да поправяме с нови грешки и вместо да решим да задълбочим проблем.
Успех!
Като имам предвид каква е програмата за подаване на заявленията, смятам, че няма как да подадете заличаване на вече подадено заличаващо уведомление.
Ще трябва да подадете отново всички уведомления, които погрешно са били заличени.
Най-добре идете на място в ТД на компетентната за Вас НАП и представете документите. Те ще Ви кажат дали искат предписание от ИТ или няма нужда и направо ще позволят подаването на уведомленията.
Аз лично смятам, че макар да става дума за техническа грешка, ще поискат да вземете предписание от ИТ, но все пак НАП като орган да преценят.
Вършете всичко спокойно, защото именно от напрежение се стига до това грешките да поправяме с нови грешки и вместо да решим да задълбочим проблем.
Успех!

потребител РОСИЦА ГЕОРГИЕВА
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 05 Юли. 2013
Благодаря Ви за съвета-за първи път ми се случва в практиката и вярно че при претоварване и напрежение се получават грешки ще се постарая за в бъдеще да бъда по-внимателна и прецизна -обадих се на нап и ми казаха да отида на място с документите и на място ще се прецени-още веднъж Ви благодаря