Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubtrznormativi.bg

Лични данниОбезщетенияОсигуровкиТрудови правоотношенияУсловия на трудЧовешки ресурси

Трудова книжка - съхранение при работодател

Не съм сигурна дали не съм прочела някой стар, необновен закон, затова търся Вашата помощ. Може ли трудовата книжка да се съдържа за съхранение от работодател след писмена декларация за съгласие от страна на служител?

1 отговор


на 20 Апр. 2017
Здравейте г-жо Христова,
В Кодекса на труда, чл. 348 ал.3 е регламентирано че трудовата книжка се съхранява от работника или служителя, който е длъжен да я представя на работодателя при поискване, както и за вписване на нови обстоятелства в нея.
Тази разпоредба може да се тълкува като право на работника или служителя да съхранява трудовата си книжка, и от там той може да упражни това право на съхранение, по начин който той счете за подходящ, включително да я предостави за съхранение на работодателя (като даде писмено съгласие трудовата книжка да се съхранява от работодателя).
Когато работника избере сам да съхранява трудовата си книжка, то той има задължението да я представя на работодателя при поискване, и при необходимост от нови вписвания.
Много важно е да се знае от работодателя, че при прекратяване на трудовото правоотношение той е длъжен да впише в трудовата книжка данните, свързани с прекратяването, и да я предаде незабавно на работника или служителя. Предаването на трудовата книжка трябва да се направи НЕЗАБАВНО – в деня на прекратяване на трудовите правоотношения, лично срещу подпис и като се отбележи датата. Ако след прекратяване на трудовото правоотношение трудовата книжка на работника или служителя бъде незаконно задържана работодателят дължи обезщетение по чл. 226 от КТ.
Гласувайте отговор 1 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679