Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubtrznormativi.bg

Лични данниОбезщетенияОсигуровкиТрудови правоотношенияУсловия на трудЧовешки ресурси

Издаване на УП-2 и Сл.бел по чл.45,ал.2,т.1,2 и 3

При промяна на ООД в ЕООД трябва ли на служителите, които си остават в ЕООД да бъде издадено УП-2 и Сл.бел.по чл.45,ал.2,т.1,2 и 3. Водех счетоводството на ООД, а сега друг колега го води и от известно време ме притеснява да издам горните документи. Според мен, след като служителите не напускат фирмата не е необходимо издаването на горните документи. Така ли е?
Добавена в   Кодекс на труда

2 отговори


на 18 Окт. 2013
Здравейте!

Плава сте , колега Лилова, че другия колега няма никакво осннование да изисква издаването на тези удостоверителни документи
Разпоредбата на чл.45, ал.2 ЗДДФЛ, вменява на работодателя административно задължение да издаде горецитираната сл. бележка при следните хипотези:

1. когато трудовото правоотношение е прекратено през течение на годината;
2. доходът е от правоотношение по § 1, т. 26, буква "и" от допълнителните разпоредби;
3. не е работодател по основното трудово правоотношение към 31 декември на данъчната година - това обстоятелство се установява с писмена декларация, предоставена от работника/служителя;
4. удържането/възстановяването по чл. 49, ал. 5 и 6 не е извършено до 31 януари на следващата година.

Тук не се касае за никоя от тези хипотези.

Фактът, че работодателят е е юридическо лице, търговско дружество, чийто капитал не се притежава вече от две или повече, а само от едно физическо или юридическо лице, не означава, че е прекратено трудовото правоотоншение.
Дори нямаме правоприемство по смисъла на чл.123 и 123а КТ, че да се заблуждава колегата.

същото се отнася и за УП-2. Издаването му става при поискване от работника или служителя или при прекратяване на трудовото правоотношение.

Та като цяло, колегата може да иска много неща, но не виждам по каква причина да извършвате безсмислена работа, само защото той искал.

Издадени към този момент и двата удостоверителни документа ще са напълно лишени от смисъл, особено служебната бележка.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 19 Окт. 2013
Благодаря за бързия и компетентен отговор.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679