Моля, помогнете. Подала съм с ел. подпис уведомление за назначаване на сезонен работник с грешна дата на сключване на договора - 07.03.2013, вместо 07.06.2013 год. Системата ми е отхвърлила уведомлението поради неспазен 3-дневен срок за деклариране. Не съм го видяла. Това установих сега, когато изтече срока на трудовия договор и подавам уведомление за прекратяване на трудовия договор. Съответно системата ми отхвърля уведомлението за прекратяване поради некоректно пададено основание или дата на сключване на ТД. Какво да правя? Да не подавам нищо или да се "предам" в НАП?
Добавена в
1 отговор
експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 03 Окт. 2013
Здравейте, колега Узунова!
Разпоредбитета на чл.4, ал.2 и 3 от НАРЕДБА № 5 ОТ 29 ДЕКЕМВРИ 2002 Г. ЗА СЪДЪРЖАНИЕТО И РЕДА ЗА ИЗПРАЩАНЕ НА УВЕДОМЛЕНИЕТО ПО ЧЛ. 62, АЛ. 5 ОТ КОДЕКСА НА ТРУДА задължават работодателя вт акива случаи да:
1. да поправи грешките в уведомленията, които не са приети, и да ги изпрати отново в тридневен срок от датата на връчването или получаването на справката по ал. 1.
2. да връчи на работника или служителя преди постъпването му на работа копие на хартиен носител от завереното уведомление.
Безспорно във Вашия случай това не е изпълнено и е осъществен състав на две административни нарушения, като не е изпълнено предписаното в горните дви административни правни норми.
Сега работодателят следва да поиска от Инспекция по труда да извърши проверка и да установи вярната дата на трудовия договор, след което да издаде предписание за подаване на уведомление с тази вярна дата и да подадете уведомление за прекратяването, защото горните нарушения водят до трето- неспазване на седемдневния срок за подаване на уведомлението за прекратяване на трудовото правоотношение.
С това предписание ще отидете в НАП и ще подадете двете уведомления.
За съжаление работодателят може да понесе административнонаказателна отговорност.
Успех!
Разпоредбитета на чл.4, ал.2 и 3 от НАРЕДБА № 5 ОТ 29 ДЕКЕМВРИ 2002 Г. ЗА СЪДЪРЖАНИЕТО И РЕДА ЗА ИЗПРАЩАНЕ НА УВЕДОМЛЕНИЕТО ПО ЧЛ. 62, АЛ. 5 ОТ КОДЕКСА НА ТРУДА задължават работодателя вт акива случаи да:
1. да поправи грешките в уведомленията, които не са приети, и да ги изпрати отново в тридневен срок от датата на връчването или получаването на справката по ал. 1.
2. да връчи на работника или служителя преди постъпването му на работа копие на хартиен носител от завереното уведомление.
Безспорно във Вашия случай това не е изпълнено и е осъществен състав на две административни нарушения, като не е изпълнено предписаното в горните дви административни правни норми.
Сега работодателят следва да поиска от Инспекция по труда да извърши проверка и да установи вярната дата на трудовия договор, след което да издаде предписание за подаване на уведомление с тази вярна дата и да подадете уведомление за прекратяването, защото горните нарушения водят до трето- неспазване на седемдневния срок за подаване на уведомлението за прекратяване на трудовото правоотношение.
С това предписание ще отидете в НАП и ще подадете двете уведомления.
За съжаление работодателят може да понесе административнонаказателна отговорност.
Успех!