Здравейте, при проверка от ИТ изискват:
1. "Документация за отчитане на работното време"
2."Правилник за вътрешния трудов ред. Заповед за разпределение на работното време и графици"
Въпроса ми е какво включва документацията за отчитане на работното време и имат ли някаква задължителна форма Заповедите за разпределение на работното време?
Благодаря.
1. "Документация за отчитане на работното време"
2."Правилник за вътрешния трудов ред. Заповед за разпределение на работното време и графици"
Въпроса ми е какво включва документацията за отчитане на работното време и имат ли някаква задължителна форма Заповедите за разпределение на работното време?
Благодаря.
Добавена в
7 отговори

експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 22 Март. 2013
Здравейте!
С какви документи се отчита работното време е вътрешен организационен въпрос за всяко предприятие. Дали преките ръководители попълват присъствени форми, подневни списъци или се ползват някакви карти за отчитане- вариантите са многобройни. Няма задължителна законово форма за това. Но все пак няма как да няма такава документация. Какви документи се съставят и от кого следва да е регламентирал работодателят в свой вътрешен акт. Този вътрешен акт обикновено са Вътрешните правила за организация на работната заплата, но няма пречка да е и друг акт на работодателя.
Ако работниците са на пълно работно време и не се работи по график, в Правилника за вътрешния трудов ред се посочва разпределението на работното време.
Няма някаква задължителна форма на заповедта, с която работодателя регламентира разпределение на работното време или извършва промяна Ако промяната касае само определени звена или длъжности, то те трябва да са описани в заповедта изчерпателно.
Предполагам знаете, че във всеки обект следва да имате екземпляри от Правилника за вътрешния трудов ред и от графиците за работа.
С какви документи се отчита работното време е вътрешен организационен въпрос за всяко предприятие. Дали преките ръководители попълват присъствени форми, подневни списъци или се ползват някакви карти за отчитане- вариантите са многобройни. Няма задължителна законово форма за това. Но все пак няма как да няма такава документация. Какви документи се съставят и от кого следва да е регламентирал работодателят в свой вътрешен акт. Този вътрешен акт обикновено са Вътрешните правила за организация на работната заплата, но няма пречка да е и друг акт на работодателя.
Ако работниците са на пълно работно време и не се работи по график, в Правилника за вътрешния трудов ред се посочва разпределението на работното време.
Няма някаква задължителна форма на заповедта, с която работодателя регламентира разпределение на работното време или извършва промяна Ако промяната касае само определени звена или длъжности, то те трябва да са описани в заповедта изчерпателно.
Предполагам знаете, че във всеки обект следва да имате екземпляри от Правилника за вътрешния трудов ред и от графиците за работа.

потребител Elka Davkova
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 22 Март. 2013
Благодаря - става въпрос за обект за продажба на закуски с един нает по ТД на 8 часов работен ден. А в призовката от ИТ търсят в отделни точки - в едната точка документация за отчитане на работното време и в друга точка заповед за разпределение и графици. И се чудех не се ли припокриват графиците с тази документация за отчитане на работното време.

експерт Miglena Trifonova
отговорина потребителя Elka Davkova
на 22 Март. 2013
На първо място списъкът не ИТ е примерен и не е задължително да имате всички документи.
На второ място графикът е един вид план, прогноза как ще се работи, а отчета за това как се е работило отразява фактическото положение.
Не съставяте ли присъствена форма, в която да отчитате явяването на работа, неявяванията и причините, поради които работника отсъства- отпуски и т.н.?
На второ място графикът е един вид план, прогноза как ще се работи, а отчета за това как се е работило отразява фактическото положение.
Не съставяте ли присъствена форма, в която да отчитате явяването на работа, неявяванията и причините, поради които работника отсъства- отпуски и т.н.?

потребител Elka Davkova
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 22 Март. 2013
Да разбрах - графика се съставя предварително а присъствената форма - т.е. форма 76 е документацията за отработеното време.
Много Ви благодаря.
А в кои случаи е задължително да се съставят графици? Т.е. ако лицето е на 8 ч. при 5 дневна работна седмица или на 4 часов работен ден но се знае че работи от 8ч. до 12ч. защото е такова естеството на работа - задължително ли е да има и графици?
Работното време - т.е., че работи от 8ч. до 12ч. е регламентирано с Правилника за вътрешния трудов ред - достатъчно ли е това?
Много Ви благодаря.
А в кои случаи е задължително да се съставят графици? Т.е. ако лицето е на 8 ч. при 5 дневна работна седмица или на 4 часов работен ден но се знае че работи от 8ч. до 12ч. защото е такова естеството на работа - задължително ли е да има и графици?
Работното време - т.е., че работи от 8ч. до 12ч. е регламентирано с Правилника за вътрешния трудов ред - достатъчно ли е това?

потребител Соня Иванова
отговорина потребителя Elka Davkova
на 23 Март. 2013
Да, във Вашия случай според мен е достатъчно работното време да е описано в Правилника за вътрешния трудов ред и не е нужно да съставяте график. Добре ще е работното време да бъде описано и в заповед на работодателя, както и това на гърба на заповедта и правилника да има подписи на работещият, което удостоверява, че е запознат със тях.

експерт Miglena Trifonova
отговорина потребителя Elka Davkova
на 24 Март. 2013
При непълно работно време разпределението на работното време задължително се съдържа в индивидуалния трудов договор. При това положение графици не са нужни.

потребител Eleonora Petrova
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 06 Март. 2014
Здравейте, реших и аз да се включа към темата с въпросче. По предписание на ИТ за работник на 4часа, работодателят не е определи разпределението на работното време, с което е нарушил чл. 138 /1/ от КТ. Така тези работници на 4часа са на сумирано изчисляване, имат графици представени към ИТ, в ПВТР е описано кои длъжности са на сумирано време и на 4 часа. Та въпросчето ми е какво още трябва да добавя и къде - в ПВТР или в Трудовите договори. Да уточня, че раб. време е два дни по 8 часа работа и два дни почивни.