Здравейте!
Предстои да открия нов хранителен магазин. Имам главоблъсканици с организацията на работното време на служителите. Работното време на магазина ще бъде от 7.00 до 22.00часа. Ще назнача 4 продавачки на пълно работно време. Правилно ли е да изготвям работен график за всеки месец , като отчитам часовете според работните дни за месеца ...168, 176 ... По този начин се получава събота и неделя работни дни, а почивка през делнични дни. Искам всеки служител да не надвишава часовете за месеца и предварително да си знае почивките. Как да го подготвя законосъобразно?
Предстои да открия нов хранителен магазин. Имам главоблъсканици с организацията на работното време на служителите. Работното време на магазина ще бъде от 7.00 до 22.00часа. Ще назнача 4 продавачки на пълно работно време. Правилно ли е да изготвям работен график за всеки месец , като отчитам часовете според работните дни за месеца ...168, 176 ... По този начин се получава събота и неделя работни дни, а почивка през делнични дни. Искам всеки служител да не надвишава часовете за месеца и предварително да си знае почивките. Как да го подготвя законосъобразно?
Добавена в
4 отговори
експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 27 Май. 2013
Здравейте!
Темата е доста обширна и можем да си говорим дълго.
За да е по-полезна конкретно за Вашия случай, моля посочете колко време смятате да се застъпват работничките при предаване на работата.
Как смятате да им осигурите физиологични почивки и почивки за хранене? Ще затварят магазина или...
Ако не се застъпват, при най-груби изчисления излиза, че четири работници са Ви много.
Бихте могли да изберете по-дълъг период на изравняване от месец, за да могат да се компенсират плюсовете и минусите.
Първо съставете графиците за отпуските и чак тогава пристъпете към съставяне на графиците за работа.
Имайте предвид, че графиците за работа трябва да се съставят предварително за целия период на изравняването.
Ако желаете конкретизирайте тези моменти и ще продължим дискусията по темата.
Темата е доста обширна и можем да си говорим дълго.
За да е по-полезна конкретно за Вашия случай, моля посочете колко време смятате да се застъпват работничките при предаване на работата.
Как смятате да им осигурите физиологични почивки и почивки за хранене? Ще затварят магазина или...
Ако не се застъпват, при най-груби изчисления излиза, че четири работници са Ви много.
Бихте могли да изберете по-дълъг период на изравняване от месец, за да могат да се компенсират плюсовете и минусите.
Първо съставете графиците за отпуските и чак тогава пристъпете към съставяне на графиците за работа.
Имайте предвид, че графиците за работа трябва да се съставят предварително за целия период на изравняването.
Ако желаете конкретизирайте тези моменти и ще продължим дискусията по темата.
потребител Велислава Илиева
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 28 Май. 2013
Всъщност, в един хранителен магазин има страшно много работа, дори и да няма клиенти. Тъй като ще има две каси винаги трябва да работят по двама човека. Има възможност 1 работник да започва от 7.00 до 14.00ч, 2 работник от 10.00 - 17. 00ч...Голямото ми питане е при работни събота и неделя мога ли да задавам за месеца работни часове толкова, колкото се полагат (без да превишаваме, предвид 4 -те работни места)? Искам да "избягам" от месечно изравняване на часовете!!!
По отношение на застъпването при предаването на работата е необходим минимум половин час. Също, смятам че е задължителна обедна почивка 30 минути. В магазина трябва да има работник непрекъснато , не може да се позволи "затваряне". Освен това обедните почивки на работниците не може да се организират около 12 часа. Тогава е супер натоварено....Дайте предложение! Не мога да го измисля, така че всичко да е законно и да няма ущетени...и т.н.
По отношение на застъпването при предаването на работата е необходим минимум половин час. Също, смятам че е задължителна обедна почивка 30 минути. В магазина трябва да има работник непрекъснато , не може да се позволи "затваряне". Освен това обедните почивки на работниците не може да се организират около 12 часа. Тогава е супер натоварено....Дайте предложение! Не мога да го измисля, така че всичко да е законно и да няма ущетени...и т.н.
експерт Miglena Trifonova
отговорина потребителя Велислава Илиева
на 28 Май. 2013
Здравейте! Вариантите са два- или въвеждате сумирано отчитане на работното време с период на изравняване от един до 6м., или работното време се отчита подневно.
При втория вариант, почивните дни се уговарят между страните. Няма пречка за някого да са събота и неделя, за друг петък и събота, за трети неделя и понеделник.
При това положение, обаче, ако в рамките на деня смятате да се сменят 6 души с такова голямо застъпване, как ще Ви стигнат 4 души тогава?
Освен това няма как да не е въведено сумирано изчисляване на работното време и работниците да работят 6 ч. и половина или 7 ч., при уговорено в договора работно време - 8ч.
За Вас най-удачно е сумирано отчитане на работното време с прецизно изготвяне на графиците и установяване колко души Ви трябват.
Щом в магазинът постоянно ще работят двама души, предвид и отпуските, които ще се дават, Ви трябват 7 души работници при пълно работно време. Няма как 4 души да покрият това работно време на магазина от 15ч. дневно 7 дни в седмицата.
При втория вариант, почивните дни се уговарят между страните. Няма пречка за някого да са събота и неделя, за друг петък и събота, за трети неделя и понеделник.
При това положение, обаче, ако в рамките на деня смятате да се сменят 6 души с такова голямо застъпване, как ще Ви стигнат 4 души тогава?
Освен това няма как да не е въведено сумирано изчисляване на работното време и работниците да работят 6 ч. и половина или 7 ч., при уговорено в договора работно време - 8ч.
За Вас най-удачно е сумирано отчитане на работното време с прецизно изготвяне на графиците и установяване колко души Ви трябват.
Щом в магазинът постоянно ще работят двама души, предвид и отпуските, които ще се дават, Ви трябват 7 души работници при пълно работно време. Няма как 4 души да покрият това работно време на магазина от 15ч. дневно 7 дни в седмицата.
потребител Велислава Илиева
отговорина потребителя Miglena Trifonova
на 28 Май. 2013
Благодаря Ви!
Не мога да си позволя такъв персонал. Ще измисля варианти за работа в ненатоварено време да работят по 1
Не мога да си позволя такъв персонал. Ще измисля варианти за работа в ненатоварено време да работят по 1